CBS Grand Open House 2023

FIND YOUR MASTERS

The Future of Master

เราต้องมีทักษะอะไรเพื่อก้าวต่อไปได้ในอนาคต?

4 ทักษะสำคัญ 4 Sessions 16 Speakers

ที่จะพาคุณก้าวไปสู่การเป็น Master ในโลกธุรกิจ

วันที่ 19 พฤศจิกายน 2023

ฮอลล์ 1, สามย่านมิตรทาวน์

ลงทะเบียนเรียบร้อยแล้ว

You have been registered

ลงทะเบียน

Register

ชื่อ

Name

นามสกุล

Surname

อีเมล

Email

เบอร์ติดต่อ

Contact Number





CBS Grand Open House 2023

Sunday November 19, 2023 | at Samyan Mitrtown Hall 1

12:00 - 13:00 :

Registation

13:00 - 13:20 :

Opening Speech by Prof. Wilert Puriwat, D.Phil. (Oxon)., Dean of CBS and Overview of CBS Programs by Asst. Prof. Pornpitchaya Kuwalairat, Ph.D. Associate Dean for Academic Affairs

13:25 - 13:50 :

Session 1: Business Sustainability ทางเลือกใหม่ พาธุรกิจไปไกลอย่างยั่งยืน From MBA, MM, MBM and MSB program

13:55 - 14:20 :

Session 2: How Sustainability Creates Value? เพิ่มมูลค่าให้ธุรกิจด้วยแนวคิดยั่งยืน From M.Acc, MSCG, MSF and MFE program

14:25 - 14:50 :

Session 3 : Smart Data for Business ใช้ดาต้าเป็น เห็นโอกาสก่อนใคร From MS STAT & DATA SCI, MSc IT in Business, BSD CHULA and MSc Insurance program

14:55 - 15:05 :

Session 4: Becoming Knowledge Originator คิดอย่างไร ถึงสร้างองค์ความรู้ใหม่ที่ใช้ได้จริง From Ph.D. (Accountancy) and Ph.D. (Business) program

15:05 - 15:20 :

MBA Session

15:20 - 17:00 :

Q&A Session at CBS Program booths

Business sustainability

Business
Sustainability

ทางเลือกใหม่ พาธุรกิจไปไกลอย่างยั่งยืน

Key Speakers

Assoc. Prof. Dr. Somchanok Passakonjaras
Assoc. Prof. Dr. Kriengkrai Boonlert-U-Thai
Assoc. Prof. Dr. Nuttapol Assarut
Asst. Prof. Dr. Ake Pattaratanakun
Assoc. Prof. Dr. Kanis Saengchote

Moderator

Dr. Thiraput Pitichat

Business sustainability

How Sustainablility
Creates Value ?

เพิ่มมูลค่าให้ธุรกิจด้วยแนวคิดยั่งยืน

Key Speakers

Asst. Prof. Dr. Thaisiri Watewai
Asst. Prof. Dr. Tanakorn Likitapiwat
Asst. Prof. Dr. Juthathip Audsabumrungrat
Asst. Prof. Dr. Pimsiri Chiwamit

Moderator

Assoc. Prof. Dr. Sira Suchintabandid

Business sustainability
Business sustainability

Smart Data for Business

ใช้ดาต้าเป็น เห็นโอกาสได้ก่อนใคร

Key Speakers

Assoc. Prof. Dr. Wattana Viriyasitavat
Asst. Prof. Dr. Pimmanee Rattanawicha
Assoc. Prof. Dr. Worasit Choochaiwattana
Asst. Prof. Dr. Nat Kulvanich
Dr. Poontavika Naka

Moderator

Assoc. Prof. Dr. Puripant Ruchikachorn

Becoming knowledge

Becoming
Knowledge Originator

คิดอย่างไร? ถึงสร้างองค์ความรู้ใหม่ที่ใช้ได้จริง

Key Speakers

Assoc. Prof. Dr. Chatpong Tangmanee
Assoc. Prof. Dr. Prae Keerasuntonpong

Moderator

Assoc. Prof. Dr. Sira Suchintabandid

Becoming knowledge

รายละเอียดหลักสูตร

Course details

85crowniversary
Master in Brand and Marketing: MBM (Thai)
Master in Brand and Marketing: MBM (English)
Master of Accountancy: M.Acc
Master of Management Program in International Business: MM
Master of Science in Corporate Governance: MSCG
Master of Science in Business Software Development: BSD CHULA
Master of Business Administration: MBA
Master of Science in Finance (English Program): MSF
Master of Science in Financial Engineering (English Program): MFE
Master of Science in Information Technology in Business: MSc IT in Business
Master of Science in Insurance: MSc Insurance
Master of Science in Statistics and Data Science: MS STAT & DATA SCI
Master of Science in Business: MSB
Doctor of Philosophy in Accountancy: Ph.D.(Accountancy)
Doctor of Philosophy Program: Ph.D.(Business)

Branding and Marketing management program aims at equipping career professionals with advanced knowledge and skills. The program is designed to excel the students’ abilities in their subsequent careers by bringing together fresh general approaches, creativity, and practices. The curriculum focuses on the development of outstanding skills and mindset for success graduates.
"Chulalongkorn Business School (CBS) is the most prestigious and top-ranked business school in Thailand that offer the first specialized graduate degree in Marketing, established more than 10 years ago. With the dynamic changes in the business environment, the School has rapidly moved forward and established a master’s degree in branding and marketing (MBM). The MBM is the first graduate program in Asia that concentrates on brand management. The program is taught over a period of one year and a half to give students in-depth knowledge on branding and marketing. The students will learn from international branding gurus, international thought-leaders, and globally recognized faculty. The MBM (English Program) students will greatly benefit from their time in the program which will not only provide world-class teaching but also create a lasting learning experiences while developing relationships among top students that will last for life."
เป็นหลักสูตรที่จัดขึ้นสำหรับเตรียมความพร้อมให้กับผู้ประกอบวิชาชีพบัญชี เพื่อก้าวไปสู่ระดับผู้บริหาร โดยบูรณาการความรู้ทฤษฏียุคใหม่เข้ากับการปฏิบัติอย่างเป็นระบบ เน้นทักษะการทำงาน(Hard Skills) และทักษะด้านบุคคล(Soft Skills) เพื่อให้ผู้เรียนทันต่อการเปลี่ยนแปลงในยุคโลกาภิวัตน์
An international business flagship program, the Master of Management in International Business Management (Internation Program) (MM) at Chulalongkorn Business School, Chulalongkorn University is interdisciplinary and focuses on emerging trends in the global market environment. The program draws on Thailand’s unique geographical position and history. It enables a transformative learning experience in the heart of Bangkok where international business cultures meet to help build a truly global mindset in business.
หลักสูตรวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการกำกับดูแลกิจการ : ภาคนอกเวลาราชการ (Master of Science Program in Corporate Governance : Executive Program) เริ่มเปิดสอนครั้งแรกในภาคการศึกษาปลาย ปีการศึกษา 2549 เป็นหลักสูตรในระดับปริญญาโทที่จัดทำขึ้นเพื่อให้ผู้ตรวจสอบภายใน หรือผู้บริหารได้มีโอกาสเพิ่มพูนความรู้ ประสบการณ์ทางด้านการกำกับดูแลกิจการ การตรวจสอบและการควบคุมภายใน เพื่อนำไปใช้ในงานที่ตนเองรับผิดชอบและสามารถพัฒนาตนเองและองค์กรให้สอดคล้องกับหลักธรรมาภิบาลของการกำกับดูแลกิจการ หลักสูตรนี้มุ่งเน้นให้ผู้เรียนได้มีความรู้และความเข้าใจถึงกระบวนการตรวจสอบ การบริหารความเสี่ยง และการควบคุมภายใน ซึ่งจะช่วยเสริมสร้างความโปร่งใสและความน่าเชื่อถือให้กับกิจการ ตามหลักธรรมาภิบาลของการกำกับดูแลกิจการที่ดี (Good Corporate Governance)
"หลักสูตรสาขาวิชาการพัฒนาซอฟต์แวร์ด้านธุรกิจ ผลิตบุคลากรออกไปสู่ตลาดแรงงานด้านเทคโนโลยีสารสนเทศจำนวนมาก ด้วยความรู้ที่ครบรอบด้านครอบคลุมทั้งกระบวนการ ตั้งแต่เริ่มต้นการจัดเก็บวิเคราะห์ปัญหาและความต้องการของธุรกิจ การออกแบบระบบงาน การพัฒนาระบบงาน การบริหารโครงการ ตลอดจนการประกันคุณภาพซอฟต์แวร์ นอกจากจะเสริมสร้างศักยภาพแก่ผู้เรียน ยังเป็นการเพิ่มโอกาสความก้าวหน้าให้กับผู้สำเร็จการศึกษา อาทิ - นำไปต่อยอดนวัตกรรมใหม่ๆ ด้านซอฟต์แวร์สำหรับธุรกิจ - สร้าง Software ที่เกี่ยวกับ Data Science - มีความเข้าใจนำไปต่อยอดสู่การเป็นเจ้าของกิจการ Digital Startup - เป็นผู้เชียวชาญมืออาชีพในสายงาน เช่น Business Analyst, Project Manager, System Analyst, Developer, Tester, Auditor เป็นต้น - Developer ที่ต้องการยกระดับความเข้าใจมุมองทางธุรกิจ นอกจากหลักสูตรจะมีมีวิชาบังคับที่จำเป็นต่อการพัฒนาซอฟต์แวร์ด้านธุรกิจแล้ว ยังมีวิชาเลือกให้เลือกหลากหลาย ตอบสนองต่อความต้องการของตลาดในปัจจุบัน"
In the past, many believe that the ultimate goal of a business is to maximize profits. However, recent challenges ranging from environmental and social issues to global crises usher in a new era where businesses are redefining their “purpose” and reconsidering their definition of “success”. Consequently, profit and wealth maximization has given way to sustainability, and the objective has shifted toward what it means to be a “good” business – creating shared value, respecting the environment, and nurturing stakeholders, to name a few. Be a learner, then a leader. Learn business theories and insights. Learn what drives people. Become your true self.Lead your team with your heart.Lead your life with principles. Pave your success, your way.
Master of Science in Finance Program at Chulalongkorn Business School combines theory and practice with the latest industry perspectives to deliver in-depth knowledge in extensive fields of finance. We prepare our graduates to be impactful leaders in financial industry worldwide.
"In the global financial industry today, advancements in the financial markets and developments in the field of financial engineering have given rise to the demand for finance professionals who have strong technical and quantitative skills. As financial engineering becomes an increasingly important field in finance, practitioners are often required to work with sophisticated mathematical models and numerical algorithms to perform various job functions, such as pricing complicated securities, developing trading strategies, assessing/managing risk and evaluating the performance of firms. The Master program in Financial Engineering at Chulalongkorn University provides a rigorous technical training for students who plan to pursue a leading position in risk management, regulatory bodies, funds, investment banks, commercial banks, financial software companies and other firms around the world. Our one-year curriculum will equip students with cutting-edge knowledge in applied mathematics, which is complimented by a strong foundation in finance — a winning combination that will provide graduates with a competitive advantage when pursuing a successful career in finance."
"หลักสูตรวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศทางธุรกิจ มีพันธกิจในการผลิตบุคลากรซึ่งมีความรู้และความสามารถในการพัฒนาระบบสารสนเทศและการจัดการระบบเทคโนโลยีสารสนเทศ ควบคู่ไปกับความรู้ทางด้านการบริหารธุรกิจ ซึ่งรวมถึงความรู้ด้านบัญชี การจัดการ การเงิน การตลาด และสถิติ อันทำให้ผู้บริหารมีสารสนเทศซึ่งมีประโยชน์ต่อการตัดสินใจทางธุรกิจในด้านต่างๆ หลักสูตรฯเน้นทั้งด้านทฤษฎีและการประยุกต์ โดยต้องการให้นิสิตมีความรู้และประสบการณ์ในการพัฒนาระบบสารสนเทศเพื่อการดำเนินงานและการตัดสินใจ เพื่อสร้างบุคลากรอันจะนำไปสู่ความสำเร็จต่อองค์กร และเตรียมความพร้อมในการรับมือกับการแข่งขันทั้งภายในประเทศและนานาชาติ เพื่อที่จะสร้างความเจริญอย่างยั่งยืนให้กับสังคมและประเทศชาติ โดยจะเปิดสอนใน 2 ความเชี่ยวชาญที่มุ่งเน้น (Specialization) คือ 1. ระบบสารสนเทศทางการจัดการ (Management Information System) 2. ธุรกิจอัจฉริยะและการวิเคราะห์ (Business Intelligence and Analytics)"
"หลักสูตรวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการประกันภัย เป็นหลักสูตรที่เน้นการผลิตมหาบัณฑิตที่มีความรู้ทางด้านคณิตศาสตร์ประกันภัย และ/หรือ การจัดการการเสี่ยงภัยที่เทียบเท่ามาตรฐานสากล และมุ่งเน้นให้มหาบัณฑิตมีความสามารถในการพัฒนาทางวิชาการด้วยตนเองอย่างต่อเนื่อง บัณฑิตของหลักสูตรจะเป็นผู้ที่มีความรู้ ความสามารถ พร้อมที่จะปฏิบัติงานด้านการประกันภัยและด้านอื่น ที่เกี่ยวข้อง ทั้งในองค์กรของรัฐและองค์กรธุรกิจทั้งในประเทศและต่างประเทศ สอดคล้องกับมาตรฐานขององค์กรวิชาชีพ มีความสามารถในการบูรณาการองค์ความรู้ด้านคณิตศาสตร์ประกันภัย และการจัดการการเสี่ยงภัยโดยประยุกต์ในวิชาชีพได้อย่างเหมาะสม สามารถสร้างองค์ความรู้ใหม่ทางด้านการประกันภัยและด้านอื่น ๆ ที่เกี่ยวข้องทั้งในแนวกว้างและแนวลึก อันจะเป็นรากฐานในการวิเคราะห์ปัญหาด้านการประกันภัย"
"The New updated curriculum has been designed around the ""Greater Data Science"" (GDS) discipline [see Donoho (2017)]. The GDS consists of the following six divisions: - Data Gathering, Preparation and Exploration - Data Representation and Transformation - Computing with Data - Data Visualization and Presentation - Data Modeling: Machine Learning and Statistical Inferences - Science about Data Science The program has been designed to cover all aspects of the GDS with particular emphasis on both Data Visualization and Data Modeling Data Visualization Visualization is an important and essential ingredient of data science. The most basic use of a visual output is to communicate an analysis result in easily interpretable returns for all kind of users. A well-designed visual display can be more approachable than lists of numbers and texts with technical terms. To bring humans closer to the data analytics loop, visualization can also act as an interface between machine intelligence and domain expertise. Not only can visualization allow effortless data consumption, but it can also enable other types of data analytics. The so-called ""visual analytics"" is suitable for exploring any new datasets and for forming questions to be examined further either using additional data science methods. Data Modeling Data modeling aims at providing an understanding of the data at a deeper level. Machine learning and statistical inference are the main tools of this division. Machine learning and predictive modeling is based on the construction of a model to detect patterns in a data set, and it can be used to provide accurate predictions for a given data universe. Deep learning is an example of predictive models that has been successfully applied in various applications such as computer vision and natural language processing. Statistical inference and generative modeling employs a stochastic model that generates data and uses the data to infer key properties of the underlying generative mechanism. Confidence and decision rules can then be derived based on the model and the data. The probabilistic graphical method is an example of the modern generative model method, which has been employed in a wide range of applications anywhere from medical diagnostic process to causal inferences. The ultimate goal of data modeling is to construct an effective decision support process within a rich data environment."
"MSB เป็นหลักสูตรปริญญาโทที่รับนิสิตนอกคณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชี ที่กำลังศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี และสอบผ่านรายวิชาในระดับปริญญาตรีตั้งแต่ 120 หน่วยกิต โดยหลักสูตรนี้เป็นหลักสูตรที่เรียนต่อ เนื่องจากระดับปริญญาตรี ไปยังระดับปริญญาโท สาขาธุรกิจ และมีวัตถุประสงค์หลักเพื่อผลิตมหาบัณฑิตที่มีความรู้ ต่อยอดด้านธุรกิจ การบูรณาการความรู้ข้ามศาสตร์ ทักษะ วิสัยทัศน์ ความรับผิดชอบต่อสังคม และคุณธรรมและจริยธรรมทางธุรกิจ เพื่อเพิ่มศักยภาพของนิสิตในการแข่งขันในระดับสากล และตอบสนองต่อความต้องการของสังคมและประเทศชาติ"
หลักสูตรศิลปศาสตรดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชาการบัญชี ดำเนินการเรียนการสอนกว่า 30 ปี หลักสูตรฯ มุ่งเน้นการสร้างบุคลากรที่มีความรู้ลึกด้านทฤษฎีและหลักการทางการบัญชี และสามารถระบุและวิเคราะห์ปัญหาทางการบัญชี รวมถึงการทำวิจัยขั้นสูงที่มีคุณภาพและมาตรฐานที่เป็นที่ยอมรับ เพื่อเป็นผู้ผลิตผลงานทางวิชาการด้านการบัญชีที่มีประโยชน์ต่อการพัฒนาวิชาชีพบัญชีและเศรษฐกิจของประเทศได้จริง และเป็นบุคลากรที่มีความสามารถในการถ่ายทอดความรู้การทำวิจัยทางด้านการบัญชีให้แก่วงการการศึกษาและเป็นประโยชน์ต่อสังคมได้อย่างเหมาะสม
"Our Ph.D. Program offers students an innovative global learning environment which allows them to holistically explore and experience insightful research ideas. The program is an academic platform on which students learn to acquire theoretical and methodological skills necessary to advancement, both intellectually and professionally, in the fields of Finance, Management, Marketing and Information Technology in Business. Such advance in knowledge will have an impact on local, regional and global communities. Finance Financial practice are not independent. Finance students will be equipped with an in‐depth theoretical background, and by means of rigorous research requirements, trained to make significant contributions to the existing body of knowledge in the field. Key areas in the Finance major include, but are not limited to, asset pricing, portfolio management, corporate finance, market microstructure, derivatives pricing, risk management, and securities market regulation. Management The Management curriculum covers arrays of management theory and practice to tackle the 21st century management issues. Key research themes include innovation, decision making, organizational behavior, organizational design, human resource management, knowledge management, and business strategy. Marketing Today's marketing world has been dynamic and moved with speedy pace. Marketing research topics are well‐selected in order to cope with changing environment which include the most up‐to‐date marketing theories and modelling, marketing innovation, consumer behavior analysis, digital marketing, marketing profitability and branding theories. Information Technology in Business “IT in business” is tailored to create world‐renowned scholars possessing a breath of innovation that optimally blend creativity and information technology. Doctoral dissertation will touch upon various issues on business with the depth of information technology diligence. The outcome will definitely yield hybrid insight that greatly contribute to the business realm."

รายละเอียดเพิ่มเติม
More Details

Master in Brand and Marketing: MBM (Thai)
Master in Brand and Marketing: MBM (English)
Master of Accountancy: M.Acc
Master of Management Program in International Business: MM
Master of Science in Corporate Governance: MSCG
Master of Science in Business Software Development: BSD CHULA
Master of Business Administration: MBA
Master of Science in Finance (English Program): MSF
Master of Science in Financial Engineering (English Program): MFE
Master of Science in Information Technology in Business: MSc IT in Business
Master of Science in Insurance: MSc Insurance
Master of Science in Statistics and Data Science: MS STAT & DATA SCI
Master of Science in Business: MSB
Doctor of Philosophy in Accountancy: Ph.D.(Accountancy)
Doctor of Philosophy Program: Ph.D.(Business)

ประธานหลักสูตร

Program Director

ดาวน์โหลดฟรี

E-BOOK

e-book

ดาวน์โหลดฟรี

E-BOOK

ศิษย์เก่าของเรา

Alumni

เราใช้คุกกี้เพื่อพัฒนาประสิทธิภาพ และประสบการณ์ที่ดีในการใช้เว็บไซต์ของคุณ คุณสามารถศึกษารายละเอียดได้ที่ นโยบายความเป็นส่วนตัว และสามารถจัดการความเป็นส่วนตัวเองได้ของคุณได้เองโดยคลิกที่ ตั้งค่า

Privacy Preferences

คุณสามารถเลือกการตั้งค่าคุกกี้โดยเปิด/ปิด คุกกี้ในแต่ละประเภทได้ตามความต้องการ ยกเว้น คุกกี้ที่จำเป็น

Allow All
Manage Consent Preferences
  • Always Active

Save