Branding and Marketing management program aims at equipping career
professionals with advanced knowledge and skills. The program is
designed to excel the students’ abilities in their subsequent
careers by bringing together fresh general approaches, creativity,
and practices. The curriculum focuses on the development of
outstanding skills and mindset for success graduates.
"Chulalongkorn Business School (CBS) is the most prestigious and
top-ranked business school in Thailand that offer the first
specialized graduate degree in Marketing, established more than 10
years ago. With the dynamic changes in the business environment,
the School has rapidly moved forward and established a master’s
degree in branding and marketing (MBM). The MBM is the first
graduate program in Asia that concentrates on brand management.
The program is taught over a period of one year and a half to give
students in-depth knowledge on branding and marketing. The
students will learn from international branding gurus,
international thought-leaders, and globally recognized faculty.
The MBM (English Program) students will greatly benefit from their
time in the program which will not only provide world-class
teaching but also create a lasting learning experiences while
developing relationships among top students that will last for
life."
เป็นหลักสูตรที่จัดขึ้นสำหรับเตรียมความพร้อมให้กับผู้ประกอบวิชาชีพบัญชี
เพื่อก้าวไปสู่ระดับผู้บริหาร
โดยบูรณาการความรู้ทฤษฏียุคใหม่เข้ากับการปฏิบัติอย่างเป็นระบบ
เน้นทักษะการทำงาน(Hard Skills) และทักษะด้านบุคคล(Soft Skills)
เพื่อให้ผู้เรียนทันต่อการเปลี่ยนแปลงในยุคโลกาภิวัตน์
An international business flagship program, the Master of
Management in International Business Management (Internation
Program) (MM) at Chulalongkorn Business School, Chulalongkorn
University is interdisciplinary and focuses on emerging trends in
the global market environment. The program draws on Thailand’s
unique geographical position and history. It enables a
transformative learning experience in the heart of Bangkok where
international business cultures meet to help build a truly global
mindset in business.
หลักสูตรวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการกำกับดูแลกิจการ :
ภาคนอกเวลาราชการ (Master of Science Program in Corporate
Governance : Executive Program)
เริ่มเปิดสอนครั้งแรกในภาคการศึกษาปลาย ปีการศึกษา 2549
เป็นหลักสูตรในระดับปริญญาโทที่จัดทำขึ้นเพื่อให้ผู้ตรวจสอบภายใน
หรือผู้บริหารได้มีโอกาสเพิ่มพูนความรู้
ประสบการณ์ทางด้านการกำกับดูแลกิจการ การตรวจสอบและการควบคุมภายใน
เพื่อนำไปใช้ในงานที่ตนเองรับผิดชอบและสามารถพัฒนาตนเองและองค์กรให้สอดคล้องกับหลักธรรมาภิบาลของการกำกับดูแลกิจการ
หลักสูตรนี้มุ่งเน้นให้ผู้เรียนได้มีความรู้และความเข้าใจถึงกระบวนการตรวจสอบ
การบริหารความเสี่ยง และการควบคุมภายใน
ซึ่งจะช่วยเสริมสร้างความโปร่งใสและความน่าเชื่อถือให้กับกิจการ
ตามหลักธรรมาภิบาลของการกำกับดูแลกิจการที่ดี (Good Corporate
Governance)
"หลักสูตรสาขาวิชาการพัฒนาซอฟต์แวร์ด้านธุรกิจ
ผลิตบุคลากรออกไปสู่ตลาดแรงงานด้านเทคโนโลยีสารสนเทศจำนวนมาก
ด้วยความรู้ที่ครบรอบด้านครอบคลุมทั้งกระบวนการ
ตั้งแต่เริ่มต้นการจัดเก็บวิเคราะห์ปัญหาและความต้องการของธุรกิจ
การออกแบบระบบงาน การพัฒนาระบบงาน การบริหารโครงการ
ตลอดจนการประกันคุณภาพซอฟต์แวร์
นอกจากจะเสริมสร้างศักยภาพแก่ผู้เรียน
ยังเป็นการเพิ่มโอกาสความก้าวหน้าให้กับผู้สำเร็จการศึกษา อาทิ -
นำไปต่อยอดนวัตกรรมใหม่ๆ ด้านซอฟต์แวร์สำหรับธุรกิจ - สร้าง Software
ที่เกี่ยวกับ Data Science -
มีความเข้าใจนำไปต่อยอดสู่การเป็นเจ้าของกิจการ Digital Startup -
เป็นผู้เชียวชาญมืออาชีพในสายงาน เช่น Business Analyst, Project
Manager, System Analyst, Developer, Tester, Auditor เป็นต้น -
Developer ที่ต้องการยกระดับความเข้าใจมุมองทางธุรกิจ
นอกจากหลักสูตรจะมีมีวิชาบังคับที่จำเป็นต่อการพัฒนาซอฟต์แวร์ด้านธุรกิจแล้ว
ยังมีวิชาเลือกให้เลือกหลากหลาย
ตอบสนองต่อความต้องการของตลาดในปัจจุบัน"
In the past, many believe that the ultimate goal of a business is
to maximize profits. However, recent challenges ranging from
environmental and social issues to global crises usher in a new
era where businesses are redefining their “purpose” and
reconsidering their definition of “success”. Consequently, profit
and wealth maximization has given way to sustainability, and the
objective has shifted toward what it means to be a “good” business
– creating shared value, respecting the environment, and nurturing
stakeholders, to name a few. Be a learner, then a leader. Learn
business theories and insights. Learn what drives people. Become
your true self.Lead your team with your heart.Lead your life with
principles. Pave your success, your way.
Master of Science in Finance Program at Chulalongkorn Business
School combines theory and practice with the latest industry
perspectives to deliver in-depth knowledge in extensive fields of
finance. We prepare our graduates to be impactful leaders in
financial industry worldwide.
"In the global financial industry today, advancements in the
financial markets and developments in the field of financial
engineering have given rise to the demand for finance
professionals who have strong technical and quantitative skills.
As financial engineering becomes an increasingly important field
in finance, practitioners are often required to work with
sophisticated mathematical models and numerical algorithms to
perform various job functions, such as pricing complicated
securities, developing trading strategies, assessing/managing risk
and evaluating the performance of firms. The Master program in
Financial Engineering at Chulalongkorn University provides a
rigorous technical training for students who plan to pursue a
leading position in risk management, regulatory bodies, funds,
investment banks, commercial banks, financial software companies
and other firms around the world. Our one-year curriculum will
equip students with cutting-edge knowledge in applied mathematics,
which is complimented by a strong foundation in finance — a
winning combination that will provide graduates with a competitive
advantage when pursuing a successful career in finance."
"หลักสูตรวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาเทคโนโลยีสารสนเทศทางธุรกิจ
มีพันธกิจในการผลิตบุคลากรซึ่งมีความรู้และความสามารถในการพัฒนาระบบสารสนเทศและการจัดการระบบเทคโนโลยีสารสนเทศ
ควบคู่ไปกับความรู้ทางด้านการบริหารธุรกิจ
ซึ่งรวมถึงความรู้ด้านบัญชี การจัดการ การเงิน การตลาด และสถิติ
อันทำให้ผู้บริหารมีสารสนเทศซึ่งมีประโยชน์ต่อการตัดสินใจทางธุรกิจในด้านต่างๆ
หลักสูตรฯเน้นทั้งด้านทฤษฎีและการประยุกต์
โดยต้องการให้นิสิตมีความรู้และประสบการณ์ในการพัฒนาระบบสารสนเทศเพื่อการดำเนินงานและการตัดสินใจ
เพื่อสร้างบุคลากรอันจะนำไปสู่ความสำเร็จต่อองค์กร
และเตรียมความพร้อมในการรับมือกับการแข่งขันทั้งภายในประเทศและนานาชาติ
เพื่อที่จะสร้างความเจริญอย่างยั่งยืนให้กับสังคมและประเทศชาติ
โดยจะเปิดสอนใน 2 ความเชี่ยวชาญที่มุ่งเน้น (Specialization) คือ 1.
ระบบสารสนเทศทางการจัดการ (Management Information System) 2.
ธุรกิจอัจฉริยะและการวิเคราะห์ (Business Intelligence and
Analytics)"
"หลักสูตรวิทยาศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาการประกันภัย
เป็นหลักสูตรที่เน้นการผลิตมหาบัณฑิตที่มีความรู้ทางด้านคณิตศาสตร์ประกันภัย
และ/หรือ การจัดการการเสี่ยงภัยที่เทียบเท่ามาตรฐานสากล
และมุ่งเน้นให้มหาบัณฑิตมีความสามารถในการพัฒนาทางวิชาการด้วยตนเองอย่างต่อเนื่อง
บัณฑิตของหลักสูตรจะเป็นผู้ที่มีความรู้ ความสามารถ
พร้อมที่จะปฏิบัติงานด้านการประกันภัยและด้านอื่น ที่เกี่ยวข้อง
ทั้งในองค์กรของรัฐและองค์กรธุรกิจทั้งในประเทศและต่างประเทศ
สอดคล้องกับมาตรฐานขององค์กรวิชาชีพ
มีความสามารถในการบูรณาการองค์ความรู้ด้านคณิตศาสตร์ประกันภัย
และการจัดการการเสี่ยงภัยโดยประยุกต์ในวิชาชีพได้อย่างเหมาะสม
สามารถสร้างองค์ความรู้ใหม่ทางด้านการประกันภัยและด้านอื่น ๆ
ที่เกี่ยวข้องทั้งในแนวกว้างและแนวลึก
อันจะเป็นรากฐานในการวิเคราะห์ปัญหาด้านการประกันภัย"
"The New updated curriculum has been designed around the ""Greater
Data Science"" (GDS) discipline [see Donoho (2017)]. The GDS
consists of the following six divisions: - Data Gathering,
Preparation and Exploration - Data Representation and
Transformation - Computing with Data - Data Visualization and
Presentation - Data Modeling: Machine Learning and Statistical
Inferences - Science about Data Science The program has been
designed to cover all aspects of the GDS with particular emphasis
on both Data Visualization and Data Modeling Data Visualization
Visualization is an important and essential ingredient of data
science. The most basic use of a visual output is to communicate
an analysis result in easily interpretable returns for all kind of
users. A well-designed visual display can be more approachable
than lists of numbers and texts with technical terms. To bring
humans closer to the data analytics loop, visualization can also
act as an interface between machine intelligence and domain
expertise. Not only can visualization allow effortless data
consumption, but it can also enable other types of data analytics.
The so-called ""visual analytics"" is suitable for exploring any
new datasets and for forming questions to be examined further
either using additional data science methods. Data Modeling Data
modeling aims at providing an understanding of the data at a
deeper level. Machine learning and statistical inference are the
main tools of this division. Machine learning and predictive
modeling is based on the construction of a model to detect
patterns in a data set, and it can be used to provide accurate
predictions for a given data universe. Deep learning is an example
of predictive models that has been successfully applied in various
applications such as computer vision and natural language
processing. Statistical inference and generative modeling employs
a stochastic model that generates data and uses the data to infer
key properties of the underlying generative mechanism. Confidence
and decision rules can then be derived based on the model and the
data. The probabilistic graphical method is an example of the
modern generative model method, which has been employed in a wide
range of applications anywhere from medical diagnostic process to
causal inferences. The ultimate goal of data modeling is to
construct an effective decision support process within a rich data
environment."
"MSB เป็นหลักสูตรปริญญาโทที่รับนิสิตนอกคณะพาณิชยศาสตร์และการบัญชี
ที่กำลังศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี
และสอบผ่านรายวิชาในระดับปริญญาตรีตั้งแต่ 120 หน่วยกิต
โดยหลักสูตรนี้เป็นหลักสูตรที่เรียนต่อ เนื่องจากระดับปริญญาตรี
ไปยังระดับปริญญาโท สาขาธุรกิจ
และมีวัตถุประสงค์หลักเพื่อผลิตมหาบัณฑิตที่มีความรู้
ต่อยอดด้านธุรกิจ การบูรณาการความรู้ข้ามศาสตร์ ทักษะ วิสัยทัศน์
ความรับผิดชอบต่อสังคม และคุณธรรมและจริยธรรมทางธุรกิจ
เพื่อเพิ่มศักยภาพของนิสิตในการแข่งขันในระดับสากล
และตอบสนองต่อความต้องการของสังคมและประเทศชาติ"
หลักสูตรศิลปศาสตรดุษฎีบัณฑิต สาขาวิชาการบัญชี
ดำเนินการเรียนการสอนกว่า 30 ปี หลักสูตรฯ
มุ่งเน้นการสร้างบุคลากรที่มีความรู้ลึกด้านทฤษฎีและหลักการทางการบัญชี
และสามารถระบุและวิเคราะห์ปัญหาทางการบัญชี
รวมถึงการทำวิจัยขั้นสูงที่มีคุณภาพและมาตรฐานที่เป็นที่ยอมรับ
เพื่อเป็นผู้ผลิตผลงานทางวิชาการด้านการบัญชีที่มีประโยชน์ต่อการพัฒนาวิชาชีพบัญชีและเศรษฐกิจของประเทศได้จริง
และเป็นบุคลากรที่มีความสามารถในการถ่ายทอดความรู้การทำวิจัยทางด้านการบัญชีให้แก่วงการการศึกษาและเป็นประโยชน์ต่อสังคมได้อย่างเหมาะสม
"Our Ph.D. Program offers students an innovative global learning
environment which allows them to holistically explore and
experience insightful research ideas. The program is an academic
platform on which students learn to acquire theoretical and
methodological skills necessary to advancement, both
intellectually and professionally, in the fields of Finance,
Management, Marketing and Information Technology in Business. Such
advance in knowledge will have an impact on local, regional and
global communities. Finance Financial practice are not
independent. Finance students will be equipped with an in‐depth
theoretical background, and by means of rigorous research
requirements, trained to make significant contributions to the
existing body of knowledge in the field. Key areas in the Finance
major include, but are not limited to, asset pricing, portfolio
management, corporate finance, market microstructure, derivatives
pricing, risk management, and securities market regulation.
Management The Management curriculum covers arrays of management
theory and practice to tackle the 21st century management issues.
Key research themes include innovation, decision making,
organizational behavior, organizational design, human resource
management, knowledge management, and business strategy. Marketing
Today's marketing world has been dynamic and moved with speedy
pace. Marketing research topics are well‐selected in order to cope
with changing environment which include the most up‐to‐date
marketing theories and modelling, marketing innovation, consumer
behavior analysis, digital marketing, marketing profitability and
branding theories. Information Technology in Business “IT in
business” is tailored to create world‐renowned scholars possessing
a breath of innovation that optimally blend creativity and
information technology. Doctoral dissertation will touch upon
various issues on business with the depth of information
technology diligence. The outcome will definitely yield hybrid
insight that greatly contribute to the business realm."